Nieuwsbericht | | 11-01-2023 | ±4 minuten leestijd

Bent u van plan een reis naar Cambodja te maken? Als u aan alle gestelde voorwaarden voldoet, kunt u voor een verblijf tot 30 dagen het visum Cambodja online aanvragen. Heeft u ergens anders al een online aanvraag ingediend? Dan moet deze eerst worden afgerond. Tot dat moment kunt u alleen een ander visumtype aanvragen.

Visum Cambodja online aanvragen

Reizigers uit Europese landen, zoals Nederland en België, hebben een visum nodig voor hun reis naar Cambodja. Met het e-visum voor Cambodja kan men gemakkelijk aan deze visumplicht voldoen. Reizigers die in aanmerking komen voor dit elektronische visum voor Cambodja, kunnen hun visumaanvraag eenvoudig online indienen via deze website. Of men het visum online kan aanvragen, is onder andere afhankelijk van de nationaliteit van de reiziger. Reizigers uit een land in Europa komen over het algemeen in aanmerking voor het e-visum Cambodja. Wel moeten zij dan ook aan alle overige voorwaarden voor een online aanvraag voldoen.

Andere visa voor Cambodja via de ambassade in Brussel

Het elektronische visum voor Cambodja is geschikt voor een eenmalige reis naar het land met een verblijf tot 30 dagen. Wilt u langer dan 30 aaneengesloten dagen in Cambodja verblijven? Dan is het e-visum niet voldoende en heeft u een ander soort visum nodig. Dat visum kan niet online worden aangevraagd. Inwoners van België en Nederland moeten hun aanvraag in dit geval indienen bij de Cambodjaanse ambassade in Brussel. Dit is ook nodig als u niet aan alle voorwaarden voor het online aan te vragen visum voldoet.

Vorige visumaanvraag nog in behandeling?

U kunt geen nieuwe of tweede visumaanvraag voor Cambodja indienen als er nog een eerdere visumaanvraag in behandeling is. In het online formulier waarmee u via deze website uw aanvraag indient, vindt u dan ook altijd de volgende vraag: “Is er voor deze reiziger nog een visumaanvraag in behandeling, ongeacht waar deze is ingediend?” Als u deze vraag met ‘Ja’ moet beantwoorden, is het niet mogelijk om via deze website een tweede aanvraag voor diezelfde reiziger in te dienen. U moet uw aanvraag in dit geval afronden op de website waar u de aanvraag begonnen bent. Voor eventuele vragen over die aanvraag kunt u dan ook alleen terecht bij desbetreffende partij.

Geld terug als visumaanvraag niet verwerkt kan worden

Was u zich er niet van bewust dat u elders nog een aanvraag had lopen en heeft u de eerdergenoemde vraag daarover daarom toch met ‘Nee’ beantwoord? Dan krijgt u na uw poging om de aanvraag in te dienen een foutmelding te zien. Deze luidt als volgt: “Departmental systems indicate that there was already an (ongoing) visa application through another website”.

Zolang er nog een aanvraag loopt via een andere website, kunnen de visumspecialisten van VisumBuitenland.nl uw (nieuwe) aanvraag niet verwerken. Ook kan VisumBuitenland.nl geen ondersteuning bieden of vragen beantwoorden met betrekking tot de vorige aanvraag. Het maakt hiervoor niet uit of de andere, nog niet afgeronde aanvraag al was betaald of (nog) niet. In het geval dat u bovenstaande melding krijgt, ontvangt u het volledige aankoopbedrag terug dat u aan VisumBuitenland.nl heeft voldaan. Deze terugbetaling ontvangt u meestal binnen vijf werkdagen en in sommige gevallen al de volgende (werk)dag. U ontvangt uw terugbetaling via dezelfde betaalmethode als die u gebruikt heeft voor het betalen van uw visumaanvraag.

Gegevens e-visum wijzigen of aanvraag annuleren

Zijn de gegevens die u voor een eerdere aanvraag in het online aanvraagformulier had ingevuld niet (meer) juist? Of heeft u inmiddels een nieuw of ander paspoort en gebruikt u dit nieuwe of andere paspoort voor uw reis? Een visum dat met (inmiddels) onjuiste gegevens is aangevraagd, is niet geldig. Ook een goedgekeurd visum is alleen geldig als alle informatie op het visum, zoals uw paspoortnummer, juist is. Alleen als uw aanvraag nog niet in behandeling is genomen, bijvoorbeeld omdat de door u aangeleverde documenten nog niet geschikt zijn bevonden, kunt u de gegevens nog wijzigen of de aanvraag annuleren.

Een andere situatie waarin het voor aanvragen die via VisumBuitenland.nl zijn ingediend nog mogelijk is wijzigingen of annuleringen door te geven, is wanneer reizigers niet binnen 30 dagen na hun aanvraag vertrekken. Om te zorgen dat het visum op het juiste moment geldig is, worden deze aanvragen namelijk tot 30 dagen voor de ingevulde vertrekdatum in de wacht gezet en dus pas 30 dagen voor deze vertrekdatum verwerkt. Vanaf het moment van goedkeuring heeft het visum Cambodja een geldigheidsduur van 90 dagen.

Visum Cambodja opnieuw aanvragen

Heeft u na toekenning van uw visum een nieuw paspoort ontvangen, of is het visum dat u ontvangen heeft niet geldig vanwege een (invul)fout in het aanvraagformulier? Dan moet u met de juiste gegevens een nieuw visum aanvragen. Houd er ook in dit geval altijd rekening mee dat het pas mogelijk is om een nieuw visum voor Cambodja aan te vragen als de eerdere aanvraag compleet is afgerond en dus niet meer in behandeling is.

Let op: dit nieuwsartikel over het visum voor Cambodja is meer dan een jaar oud. Mogelijk bevat het daardoor achterhaalde informatie en adviezen, er kunnen dan ook geen rechten meer aan dit artikel worden ontleend. Gaat u binnenkort op reis en wilt u weten welke regels momenteel gelden? Lees dan alle actuele informatie over het visum voor Cambodja.

VisumBuitenland.nl is een commercieel en professioneel visumbureau en ondersteunt reizigers onder andere bij het verkrijgen van het visum voor Cambodja. VisumBuitenland.nl is officieel partner van de International Air Transport Association, IATA, met lidnummer 57231226, treedt op als bemiddelaar, is geen advocatenkantoor, heeft ook geen advocaten in dienst, levert geen juridisch advies en maakt op geen enkele wijze deel uit van een overheid. Een visum aanvragen kan ook rechtstreeks bij de immigratiedienst (36 USD per visum, via www.evisa.gov.kh). Echter, niet met Nederlandstalige ondersteuning. Als u uw aanvraag indient via VisumBuitenland.nl, staat ons supportcenter u 24 uur per dag, 7 dagen per week te woord. Daarnaast controleren wij uw aanvraag en alle door u aangeleverde documenten handmatig voordat we deze namens u indienen bij de immigratiedienst. Indien we hierbij fouten of onvolledigheden vermoeden, nemen we direct persoonlijk contact met u op, om te zorgen dat uw aanvraag alsnog snel en correct kan worden verwerkt. Om gebruik te maken van onze dienstverlening betaalt u ons 36 USD aan consulaire kosten, die wij namens u betalen aan de immigratiedienst, alsmede € 30,76 aan servicekosten als vergoeding voor onze bemiddeling, inclusief btw. Onze diensten hebben al vele reizigers behoed voor grote problemen tijdens hun reis. Mocht een aanvraag ondanks onze ondersteuning en controle toch worden afgekeurd, dan vergoeden wij het volledige aankoopbedrag (tenzij voor dezelfde reiziger al eerder een aanvraag voor een visum Cambodja is afgekeurd). Lees hier meer over onze diensten.