Vind hier snel het antwoord op uw vraag over het visum Egypte.

Algemene vragen

  • • Heb ik een visum nodig voor mijn vakantie naar Egypte?

    Ja, iedereen heeft een visum nodig om Egypte in te mogen reizen. Dat geldt voor alle reizigers met de Nederlandse en Belgische nationaliteit, dus ook voor (minderjarige) kinderen.

    Als u een van de volgende nationaliteiten heeft kunt u uw visum op deze website aanvragen en hoeft u niet naar de ambassade van Egypte voor uw visumaanvraag: Albanië, Australië, Oostenrijk, België, Bulgarije, Canada, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Japan, Zuid-Korea, Litouwen, Letland, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten van Amerika.

  • • Wat voor soort visum heb ik nodig voor mijn vakantie naar Egypte?

    Als u voor een vakantie of bezoek aan vrienden/familie naar Egypte reist en uw verblijf minder dan 30 dagen duurt kunt u gebruik maken van het elektronische visum. Dit visum voor Egypte is aan te vragen middels het online aanvraagformulier op deze website. Wilt u langer dan 30 dagen in Egypte verblijven of reist u met een andere reden dan vakantie of een bezoek aan vrienden/familie? Dan moet u een afspraak maken bij de ambassade van Egypte om een fysiek visum in uw paspoort te laten plakken.

  • • Ik heb mijn visum ontvangen, moet ik nu nog iets doen?

    Ja. U moet uw visum uitprinten en meenemen op reis. Elke reiziger dient zijn/haar visum bij het paspoort te bewaren en in de handbagage mee te nemen op reis naar Egypte. Houd er tevens rekening mee dat u nog enkele andere zaken moet meenemen op reis, bekijk daarvoor de pagina over de voorwaarden van het visum Egypte. Blijf daarnaast ook op de hoogte van het laatste reisadvies voor Egypte.

  • • Ik heb een visum aangevraagd, maar geen e-mail ontvangen, wat nu?

    Direct nadat u de betaling voor het visum heeft voldaan ontvangt u van ons een e-mail met de bevestiging dat de aanvraag in behandeling wordt genomen.

    Heeft u deze e-mail niet gehad? Bekijk dan eerst de map met ongewenste e-mail in uw email inbox, ook wel de spambox of junkmail folder genaamd. Is ook hier geen e-mail te vinden van de afzender support@visumbuitenland.nl? Probeer dan om de status van uw aanvraag online op te zoeken.

    Lukt dat ook niet? Neem dan contact met ons op. Als u binnen zeven dagen vliegt, bel ons dan direct op telefoonnummer +31 85 0014 085. Heeft u geen e-mail ontvangen maar vliegt u pas over meer dan zeven dagen? Stuur dan een e-mail naar support@visumbuitenland.nl en voeg als bijlage een betalingsbewijs van het visum toe. Wij gaan dan de volgende dag zorgen dat uw aanvraag in behandeling wordt genomen, waardoor u deze nog ruim op tijd ontvangt.

    Heeft u wel een e-mail ontvangen met de bevestiging dat wij uw aanvraag in behandeling hebben genomen, maar heeft u niet binnen zeven dagen de bevestiging ontvangen van een toegekend (of afgekeurd) visum? Indien u binnen zeven dagen vliegt kunt u ons het beste direct bellen op telefoonnummer +31 85 0014 085. Vliegt u pas over meer dan zeven dagen, stuur dan een e-mail via ons contactformulier.

Vragen over het aanvragen van het visum Egypte

  • • Hoe kan ik het visum voor Egypte aanvragen?

    U kunt uw aanvraag voor het visum Egypte indienen door het online aanvraagformulier in te vullen. Vervolgens voert u de betaling uit (iDeal, Bancontact, PayPal of creditcard). U ontvangt uw visum vervolgens per e-mail binnen 2 tot 7 dagen. U moet het visum uitprinten en meenemen op reis naar Egypte.

    U hoeft voor uw visum Egypte dus niet naar de ambassade te komen.

  • • Wanneer kan ik mijn visumaanvraag indienen?

    U kunt uw aanvraag 24 uur per dag, 7 dagen per week online indienen. U moet uw aanvraag minimaal 7 dagen voor aankomst in Egypte indienen. Ook indien u pas over meer dan 30 dagen in Egypte arriveert kunt u uw aanvraag al online indienen. In dat geval wordt uw aanvraag na het indienen in de wacht gezet tot 30 dagen voor aankomst en op dat moment automatisch in behandeling genomen.

  • • Kan of moet ik een groepsaanvraag indienen?

    Indien u met een groep reist bent u verplicht voor de gehele groep in één keer alle visums aan te vragen middels een groepsaanvraag in één aanvraagformulier.

  • • Welke gegevens en documenten moet ik aanleveren?

    Om het aanvraagformulier in te kunnen vullen moet u de volgende gegevens en documenten aanleveren:
    - De paspoortgegevens van alle reizigers waarvoor u een visum Egypte wilt aanvragen
    - Een foto of scan van de informatiepagina van elke reiziger (uploaden kan ook later)
    - De datum van aankomst in, en vertrek uit Egypte
    - De contactgegevens van uw verblijfplaats of touroperator in Egypte

  • • Welke gegevens en documenten moet ik meenemen naar Egypte?

    Tijdens uw reis naar Egypte moet u meenemen:
    - Uw uitgeprinte visum
    - Uw paspoort (nog minimaal 8 maanden geldig op het moment van aankomst)
    - Een uitgeprint reisschema met alle vluchten en geboekte overnachtingen
    - Indien u vrienden/familie bezoekt: een uitnodigingsbrief

  • • Wat zijn de kosten van het visum voor Egypte?

    Het visum voor Egypte kost €34,95 per persoon. Indien u een multiple Entry visum wilt aanvragen bedraagt de prijs €69,90 per persoon. Alle prijzen zijn inclusief aanvraagkosten, consulaire kosten, servicekosten, BTW. Indien u betaalt met iDeal of bancontact betaalt u ook geen transactiekosten en is er geen sprake van enige aanvullende kosten. Lees meer ove de kosten van het visum Egypte.

  • • Hoe kan ik de kosten van mijn visum Egypte betalen?

    U kunt voor de betaling van uw visum Egypte gebruikmaken van iDeal, Bancontact, PayPal of creditcard. Al deze betaalmethoden zijn veilig en snel. Hierdoor ontstaat geen vertraging in het verwerken van uw aanvraag; deze wordt direct na het voldoen van de betaling in behandeling genomen. Ook betaald u zo geen transactiekosten.

  • • Hoe en wanneer ontvang ik mijn visum voor Egypte?

    U ontvangt binnen twee weken na het indienen van uw aanvraag een e-mail met de bevestiging van goedkeuring van uw aanvraag (bij spoed meestal binnen 2-5 werkdagen). In die e-mail vind u een link naar de statuspagina van uw visum. Daar kunt u het visum van elke reiziger downloaden. U moet het visum vervolgens zelf uitprinten en bij uw paspoort in uw handbagage meenemen naar Egypte.

  • • Moet ik naar het consulaat of de ambassade van Egypte?

    Nee. Indien u minder dan 30 dagen aaneengesloten voor een vakantie naar Egypte wilt reizen kunt u uw aanvraag geheel online via deze website indienen. U hoeft dan niet naar de ambassade. Dat is enkel nodig indien u op zakenreis wilt, in dienst wilt treden bij een Egyptische organisatie of langer dan 30 dagen aaneengesloten in Egypte wilt verblijven.

  • • Staat er een 0 (het cijfer nul) of een O (de letter) in mijn paspoortnummer?

    Nederlandse documentnummers bevatten nooit de letter ‘O’, maar kunnen wel het cijfer ‘0’ bevatten. Lijkt het alsof er in uw paspoort een letter O staat? Ook dan gaat het om het cijfer ‘0’ (nul). Verder is het belangrijk om te weten dat een Nederlands documentnummer 9 karakters lang is.

    Een Belgisch documentnummer kan wel de letter(s) ‘O’ en/of cijfer(s) ‘0’ bevatten. Een Belgisch documentnummer is 8 karakters lang en begint altijd met 2 letters gevolgd door 6 cijfers.

  • • Moet ik al een hotel of vlucht hebben geboekt voordat ik het visum kan aanvragen?

    U hoeft uw vliegtickets nog niet te hebben geboekt om uw visum Egypte aan te kunnen vragen. Wel moet u minimaal één overnachtingsplaats hebben geregeld op het moment dat u een visum aanvraagt. Daarvan moet u de contactgegevens namelijk invullen in het aanvraagformulier. Het is niet noodzakelijk op het moment van de visumaanvraag al alle overnachtingen geregeld te hebben. Let op: u moet wel alle ovenachtingen hebben vastgelegd op het moment dat u naar Egypte reist. U moet daarvan een overzicht maken op papier, hier kan naar gevraagd worden door de immigratiedienst na aankomst in Egypte.

  • • Heb ik een uitnodigingsbrief nodig?

    Alleen als u naar Egypte reist voor een bezoek aan vrienden of familie heeft u een uitnodigingbrief nodig. Als u op vakantie gaat is een uitnodigingsbrief dus niet nodig.

    Familie of vrienden die u gaat bezoeken dienen een uitnodigingsbrief te schrijven waarin in elk geval is opgenomen wie de uitnodiging heeft geschreven (volledige namen en adresgegevens). Ook moet in de brief staan wie wordt of worden uitgenodigd (alle reizigers, inclusief volledige namen en adresgegevens). Ten slotte moet in de brief worden genoemd wanneer de reizigers arriveren en Egypte weer verlaten.

  • • Ik weet niet waar en wanneer ik de vorige keer in Egypte was, wat nu?

    Als u al eerder in Egypte bent geweest op het moment dat u een visumaanvraag indient moet u dit aangeven in het aanvraagformulier. Er wordt dan gevraagd om een toenmalige aankomstdatum, vertrekdatum en een adres van het laatste verblijf in Egypte. Indien de reisdatums niet meer bekend zijn kunt u hiervan een schatting maken, het is het belangrijkste dat het jaar en de maand kloppen. Indien u de reis heeft gemaakt met uw huidige paspoort kunt u de datums nakijken op de stempelpagina. Indien u het adres van uw toenmalige verblijfsplaats niet meer weet kunt u een adres invullen waar u in de buurt heeft verbleven. U kunt een adres opzoeken door op de knop ‘Adres opzoeken’ te klikken.

  • • Ik weet nog niet precies wanneer ik in Egypte arriveer, is dat een probleem?

    Nee. In het aanvraagformulier (uitleg over het aanvraagformulier) voor het visum Egypte wordt gevraagd naar de dag waarop u arriveert en het land weer verlaat, maar u mag hiervan afwijken. Toekenning vindt gemiddeld 25 dagen voor de door u ingevulde aankomstdatum plaats (tenzij de ingevulde aankomstdatum al eerder is). Zodra het visum is toegekend gaat de geldigheidstermijn in, welke 90 dagen duurt. Het maakt niet uit wanneer u daadwerkelijk aankomt in Egypte, zo lang u maar aankomt en vertrekt binnen deze 90 dagen en niet langer dan 30 dagen aaneengesloten in Egypte verblijft. Als u nog niet weet wanneer u vertrekt kunt u dus ook een schatting invullen.

Vragen over het visum voor Egypte

  • • Wat is de geldigheidsduur van het visum Egypte?

    Het visum voor Egypte is 90 dagen geldig vanaf het moment dat uw aanvraag is goedgekeurd. Goedkeuring duurt doorgaans 2 tot 7 dagen vanaf het moment dat u uw aanvraag heeft ingediend en betaald. Indien u over meer dan 30 dagen vertrekt wordt uw aanvraag in de wacht gezet tot 30 dagen voor vertrek, zodat uw visum alsnog geldig zal zijn gedurende uw geplande reis. Let op: uw visum is weliswaar 90 dagen geldig, maar elk verblijf in Egypte mag maximaal 30 dagen aaneengesloten duren.

  • • Hoe lang mag ik met mijn visum in Egypte verblijven?

    U mag per inreis maximaal 30 dagen aaneengesloten in Egypte verblijven. Het maakt hiervoor niet uit of u een single entry of multiple entry visum aanvraagt. Als u een multiple entry visum aanvraagt mag u een onbeperkt aantal keer naar Egypte reizen binnen de geldigheidsperiode van 90 dagen.

  • • Hebben kinderen ook een visum nodig?

    Ja. Ook als ze minderjarig zijn en/of staan bijgeschreven in het paspoort van hun ouders.

  • • Mag ik werken in Egypte of op zakenreis met het visum?

    Nee. Indien u op zakenreis naar Egypte gaat, of in het land wilt gaan werken voor een Egyptische werkgever, dan moet u vooraf een afspraak maken bij de ambassade van Egypte.

  • • Heb ik ook een visum nodig als ik per boot of cruiseschip aankom?

    Ja. Het maakt niet uit hoe u aankomt in Egypte. U heeft altijd een visum nodig als u de Nederlandse of Belgische nationaliteit heeft. Met het visum dat u op deze website kunt aanvragen mag u in Egypte aankomen over land (auto, bus, etc.) of over zee (boot, cruiseschip, etc.) of via de lucht (vliegtuig).

  • • Waar moet mijn paspoort aan voldoen?

    U kunt alleen gebruikmaken van het visumformulier op deze website indien u een normaal (regulier) paspoort bezit.

    U kunt dus geen aanvraag indienen met een noodpaspoort, diplomatenpaspoort, verblijfsdocument of verblijfsvergunning.

  • • Hoe kan ik mijn paspoortscan of -foto aanleveren?

    Nadat u het aanvraagformulier heeft ingevuld en de betaling heeft uitgevoerd kunt u een scan of foto van de informatiepagina van uw paspoort aanleveren. Dat is de pagina waarop uw pasfoto te zien is. De overige pagina’s hoeft u niet aan te leveren. Zorg dat de foto of scan scherp is en alle tekst goed leesbaar is. Aanleveren gaat eenvoudig door een uw scan of foto te uploaden via deze website. Indien u hier niet uitkomt kunt u uw paspoort eventueel ook per e-mail toesturen, dit kan wel voor enige vertraging zorgen.

  • • Ik heb nog een visum van een vorige reis, kan ik die nog gebruiken?

    Alleen als de geldigheidstermijn van 90 dagen nog niet is verlopen en u heeft gekozen voor een multiple entry visum mag u met hetzelfde visum nogmaals naar Egypte reizen. Let er wel op dat u Egypte weer moet hebben verlaten voordat de termijn van 90 dagen is verstreken.

  • • Als ik een nieuw paspoort heb, moet ik dan ook een nieuw visum aanvragen?

    Ja. Het visum is onlosmakelijk gekoppeld aan het paspoort en paspoortnummer dat is gebruikt bij het invullen van het visum aanvraagformulier voor Egypte. Indien u een nieuw paspoort heeft gekregen en hiermee naar Egypte wilt reizen moet u opnieuw een visum aanvragen.

Een aanvraag wijzigen of annuleren

  • • Kan ik mijn overnachtingsadres nog wijzigen?

    Na het aanvragen van uw visum voor Egypte is het niet meer mogelijk wijzigingen door te geven. Indien uw verblijfplaats is gewijzigd hoeft u echter geen nieuw visum aan te vragen. Als uw visumaanvraag is goedgekeurd mag u ook gebruikmaken andere overnachtingsplaatsen dan die u in het aanvraagformulier heeft ingevuld.

  • • Kan ik mijn reisdatums nog wijzigen?

    Na het aanvragen van uw visum voor Egypte is het niet meer mogelijk wijzigingen door te geven. Als u op een andere datum wilt reizen is het echter niet altijd noodzakelijk om een nieuw visum aan te vragen. Op het moment dat uw visumaanvraag is goedgekeurd kunt u op het visum zien wat de geldigheidstermijn van het visum is. Indien u binnen deze termijn arriveert in Egypte en ook weer voor het verstrijken van deze termijn het land verlaat én uw verblijf niet langer dan 30 dagen duurt kunt u gewoon gebruikmaken van uw visum. Het is alleen noodzakelijk een nieuw visum aan te vragen als u langer dan 30 dagen in Egypte wilt blijven of als u uw reisdata wilt uitstellen waardoor u Egypte niet meer wilt uitreizen voor het verstrijken van de geldigheidstermijn van het visum.

  • • Ik heb een fout gemaakt bij het invullen van het aanvraagformulier, wat nu?

    Het is niet mogelijk een reeds ingediend aanvraagformulier nog te wijzigen. In het geval van een verkeerd ingevuld overnachtingsadres (zie de vraag hierboven: Kan ik mijn overnachtingsadres nog wijzigen?) of reisdata (zie de vraag hierboven: Kan ik mijn reisdatums nog wijzigen? hoeft dit niet altijd voor problemen te zorgen.

    Indien u paspoortgegevens onjuist heeft overgenomen of andere vragen onjuist heeft beantwoord kan dit er toe leiden dat uw visum wordt afgekeurd of ongeldig wordt. In het geval uw visum wordt afgekeurd kunt u een nieuw visum aanvragen (deze moet dan ook weer opnieuw betaald worden). Het kan ook gebeuren dat uw visum wel wordt goedgekeurd, maar ongeldig is als gevolg van de foutief ingevulde informatie. Bijvoorbeeld als u uw paspoortnummer onjuist heeft overgenomen. De Egyptische immigratiedienst kan dit niet controleren en zal uw aanvraag weliswaar goedkeuren en een visum toekennen, maar na aankomst in Egypte zal u niet worden toegelaten omdat men uw visum niet aan u kan koppelen door de niet-overeenkomende paspoortnummers. Ook indien u een visum heeft ontvangen dat geldig lijkt, maar onjuiste informatie is aangeleverd is het verstandig een volledig nieuwe aanvraag in te dienen.

  • • Ik heb mijn visum niet (meer) nodig, kan ik mijn geld terugkrijgen?

    Nee. Nadat de visumaanvraag is verwerkt is de aangevraagde dienst geleverd. Het is niet meer mogelijk deze te annuleren of retourneren.

  • • Ik wil mijn aanvraag wijzigen of annuleren

    Zodra uw aanvraag in behandeling is genomen is het niet meer mogelijk deze te annuleren. Meestal worden aanvragen binnen 5 minuten na het voldoen van de betaling in behandeling genomen. Indien u over meer dan 30 dagen reist wordt uw aanvraag precies 30 dagen voor vertrek in behandeling genomen, in dat geval kunt u de aanvraag tot 31 dagen voor vertrek wijzigen of annuleren.

Overige/andere vragen

  • • Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

    Wij gebruiken uw gegevens enkel en alleen voor de verwerking van uw visumaanvraag. Daarnaast respecteren wij de privacy van alle gebruikers van onze site en dragen wij er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft tijdens uw aanvraag vertrouwelijk wordt behandeld. Belangrijk om te weten is dat uw gegevens niet worden verkocht en ook niet worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

    Mocht u nog vragen over privacy hebben, bekijk dan ook ons privacybeleid of neem contact met ons op.

  • • Het lukt me niet, waar vind ik meer informatie of hulp?

    Probeer altijd eerst op deze pagina uw antwoord te vinden; zo kunt u namelijk snel het antwoord vinden op uw vraag over het visum van Egypte.

    Mocht u op deze pagina geen antwoord op uw vraag vinden, dan helpen wij u natuurlijk graag. Om contact met ons op te nemen kunt u het contactformulier gebruiken.

Geen antwoorden gevonden op basis van uw trefwoorden… Laat alle vragen zien of probeer het opnieuw.
Of neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag.