Visum Turkije

Veel gestelde vragen over visum Turkije

Vind hier snel het antwoord op uw vraag.

Algemeen

  • Wat is een e-visum en hoe werkt het?

    Een e-visum Turkije is een vervanger voor het oude visum voor Turkije. Dit visum kon u vroeger kopen op het vliegveld. Tegenwoordig dient u voorafgaand aan uw reis een e-visum aan te vragen voor Turkije. Een e-visum is geen document, stempel of sticker. Een e-visum is een alternatief visum in digitale vorm. U ontvangt dit visum automatisch per e-mail na het invoeren van uw benodigde gegevens. Vervolgens kunt u dit e-visum printen of via uw tablet of smartphone laten zien aan de douane, mocht dat nodig zijn.

  • Kan ik ook een visum kopen op het vliegveld?

    Tegenwoordig kunt u geen visum meer kopen op het vliegveld van Turkije of op een Nederlands vliegveld. Als u Turkije wilt binnenreizen dient u al voor vertrek online een e-visum aan te vragen.

  • Wat zijn de voordelen van het e-visum Turkije?

    Het e-visum dient u vooraf aan te vragen. Vroeger was het mogelijk om het visum Turkije op het vliegveld in Turkije of Nederland te kopen Hierdoor konden de wachttijden op het vliegveld flink oplopen. Sinds de introductie van het e-visum Turkije is dit dus verleden tijd. U kunt nu na aankomst op het vliegveld direct door. Daarnaast kunt u veilig en vertrouwd betalen via uw eigen bank met iDEAL of Bancontact / Mister Cash.

  • Wanneer en hoe ontvang ik mijn e-visum?

    WIndien u het visum Turkije voor 23:00 aanvraagt, ontvangt u vandaag nog het visum digitaal per e-mail. Ook in het weekend en op feestdagen. Mocht u een visum Turkije hebben aangevraagd maar nog geen e-visum hebben ontvangen, controleer dan eerst a.u.b. de spambox van uw e-mail. U kunt 24 uur per dag de status van uw aanvraag online bekijken.

    Heeft u spoed? Vraag dan met spoed een visum voor Turkije aan. U dient hiervoor het online aanvraagformulier in te vullen en vervolgens “Spoed” aan te vinken in dit formulier. Bij ongeveer 19 van de 20 spoedaanvragen ontvangt u vervolgens het visum binnen 5 minuten. Als u een spoedaanvraag indient krijgen wij een melding en gaan we er direct mee aan de slag. Dagelijks ontvangen wij tientallen spoedaanvragen voor het visum Turkije.

Aanvraag

  • Hoe kan ik het visum Turkije aanvragen?

    Om het visum aan te vragen dient u het visumaanvraag formulier online in te vullen. Vervolgens wordt u doorverwezen naar de betaalpagina waar u veilig, gemakkelijk en snel kunt betalen met iDEAL of Bancontact / Mister Cash.

  • Wat heb ik nodig bij de visumaanvraag?

    Om het visum aan te vragen dient u het aanvraagformulier online in te vullen. Belangrijk is dat u uw paspoort (welke minimaal 150 dagen geldig moet zijn vanaf de eerste dag dat u in Turkije aankomt) of ID kaart (welke minimaal geldig moet zijn tijdens het gehele verblijf in Turkije) bij de hand heeft. Na het invullen van de benodigde gegevens wordt u automatisch doorverwezen naar de betaalpagina waar u veilig, gemakkelijk en snel kunt betalen met iDEAL of Bancontact / Mister Cash.

  • Kan ik een visum Turkije met spoed aanvragen?

    Heeft u spoed? Geen probleem. Vraag dan met spoed een visum voor Turkije aan. U dient hiervoor het normale aanvraagformulier in te vullen en vervolgens “Spoed” aan te vinken in dit formulier. Als u een spoedaanvraag indient krijgen wij een melding en gaan we er direct mee aan de slag. Hierdoor ontvangt u bij ongeveer 19 van de 20 aanvragen het visum binnen 5 minuten per e-mail. Dagelijks ontvangen wij tientallen spoedaanvragen voor het visum Turkije.

  • Wanneer kan ik een e-visum aanvragen?

    Wij raden u aan om het e-visum minimaal 48 uur voordat u naar Turkije reist aan te vragen. Deze aanbeveling doen we omdat in minder dan 1% van de gevallen helaas vertraging optreedt tijdens de aanvraag doordat er een extra controle wordt uitgevoerd door de Turkse overheid.

    Het is echter ook mogelijk om een spoedaanvraag in te dienen. Bij een spoedaanvraag ontvangt u het visum binnen enkele minuten.

    Tip: De Turkse overheid neemt aanvragen maximaal 3 maanden voor uw aankomst in behandeling. Wilt u uw e-visum eerder aanvragen? Dat kan. Wij nemen uw visum ook meer dan drie maanden voor aankomst in behandeling. Precies 3 maanden voor uw aankomst starten we de procedure, waardoor u ruim op tijd over uw e-visum beschikt en niet het risico loopt de aanvraag te vergeten. Zo kunt u met een gerust hart op vakantie.

  • Wie kan of moet een e-visum Turkije aanvragen?

    Iedereen die Turkije binnen wil reizen dient een e-visum aan te vragen, dit geldt ook voor kinderen. Voor de bestemming Turkije is het enkel mogelijk online een visum aan te vragen.
    Voor onderstaande nationaliteiten kunnen wij een visum vertrekken:
    - Nederlands
    - Belgisch
    - Surinaams*
    * Let op: uw e-visum is maximaal 30 dagen achter elkaar geldig. Voor alle andere nationaliteiten is het visum 90 dagen geldig.

  • Moet ik dit visum online aanvragen?

    Vroeger kon u het benodigde visum ook kopen op een Turks of Nederlands vliegveld. Tegenwoordig moet u voor uw vertrek online een e-visum aanvragen om Turkije binnen te mogen reizen.
    Lees meer over de visumplicht van Turkije.

  • Mag ik een e-visum aanvragen voor anderen?

    U mag alleen voor uzelf, uw kinderen en uw echtgenoot / partner een e-visum voor Turkije aanvragen. U dient hiervoor het aanvraagformulier te gebruiken op deze website waarop u de gegevens invult van het paspoort of ID kaart.

  • Mijn kind staat in mijn paspoort, moet ik ook een visum aanvragen voor mijn kind?

    Ja. Ook als uw kind staat ingeschreven op uw paspoort of dat van de andere ouder dient er een apart e-visum voor uw kind te worden aangevraagd. Met één aanvraagformulier kunt u wel meerdere e-visums aanvragen. U dient voor uw kind de paspoortgegevens te gebruiken van de ouder die het kind in zijn/haar paspoort heeft staan.

  • Voor hoeveel familieleden kan ik een visum aanvragen?

    U kunt voor maximaal 10 familieleden een visum aanvragen.

  • Ik heb een nieuw identiteitsbewijs, moet ik nu een nieuwe aanvraag starten?

    Een e-visum is altijd gekoppeld aan een identiteitsbewijs. Als u een nieuw identiteitsbewijs heeft en u uw e-visum met uw oude identiteitsbewijs heeft aangevraagd is uw e-visum niet meer geldig. U dient in dit geval een nieuw e-visum aan te vragen met uw nieuwe identiteitsbewijs. Lees hier meer over wanneer het visum Turkije kan verlopen.

  • Is het aanvragen van een visum Turkije veilig?

    Wanneer u een aanvraag indient wordt altijd gebruik gemaakt van Secure Socket Layer (SSL). Met Secure Socket Layer beveiligen we de communicatie van de data van uw computer naar onze server. Via deze manier zullen uw gegevens dus altijd worden beschermd.

    Wij vragen alleen uw gegevens met als doel deze te gebruiken voor uw visumaanvraag. Daarnaast respecteren wij de privacy van alle gebruikers van onze site en dragen wij er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft tijdens uw aanvraag vertrouwelijk wordt behandeld. Belangrijk om te weten is dat uw gegevens niet worden verkocht en ook niet worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook. Daarnaast bieden we veilige betaalmethoden aan waarmee u vertrouwd kunt betalen via uw eigen bank, door middel van iDEAL of Bancontact.

Over het visum Turkije

  • Hoelang is het visum Turkije geldig?

    Het visum Turkije is gedurende 180 dagen geldig. De geldigheidsduur gaat in op de aankomstdatum van uw reis. Vervolgens kunt u zelf 90 dagen lang aaneengesloten, of verdeeld over meerdere reizen, in Turkije verblijven. Let wel op dat uw paspoort nog minimaal 150 dagen geldig moet zijn op de dag van aankomst in Turkije.
    Lees meer over de geldigheid van het visum Turkije of wanneer het visum Turkije verloopt.

  • Kan ik met dit visum vaker naar Turkije reizen?

    Jazeker, geen enkel probleem. U kunt in de tijd dat het visum geldig is (180 dagen) zo vaak als u wilt naar Turkije reizen met dit e-visum. Twee belangrijke voorwaarden zijn wel: dat u bij elkaar opgeteld niet langer dan 90 dagen in Turkije verblijft (1) en dat uw paspoort nog minimaal 150 dagen geldig moet zijn op de dag van aankomst in Turkije (2).

  • Hoelang mag ik maximaal verblijven in Turkije?

    U mag maximaal 90 dagen lang aaneengesloten, of verdeeld over meerdere reizen, in Turkije verblijven. Het maximale aantal dagen dat u in Turkije verblijft mag dus opgeteld niet meer dan 90 dagen zijn.

    Wilt u langer dan 90 dagen in Turkije verblijven? Geen probleem, dan kunt u het visum laten verlengen bij de Turkse ambassade of het Turkse consulaat.

  • Kan ik ook op een andere datum naar Turkije reizen dan dat mijn aankomstdatum aangeeft?

    U kunt ook na uw opgegeven aankomstdatum Turkije binnen reizen, zo lang dit in de periode van 180 dagen is waarin uw visum en identiteitsbewijs geldig zijn (een paspoort moet minimaal 150 dagen geldig zijn op de dag van aankomst in Turkije).

  • Mag ik werken met dit visum in Turkije?

    Een belangrijke voorwaarde voor het verkrijgen van dit visum is dat u niet gaat werken in Turkije. Dit mag dus onder geen beding. Wel mag u met dit e-visum naar Turkije reizen met als doel op vakantie te gaan (toerisme) of zaken te doen (zakelijk).

  • Waarom kost het e-visum geld?

    Wij rekenen 24,95 euro als kosten voor uw e-visum Turkije. Hierin zitten alle kosten benodigd voor het aanvragen van een e-visum voor Turkije. Deze kosten zijn dus inclusief BTW, transactiekosten ($0,70) en consulaire kosten (aan de Turkse overheid: $20,00). Daarnaast hanteren wij deze vaste prijs ongeacht de wisselkoers. Deze kosten kunt u gemakkelijk en veilig online afrekenen via uw eigen bank met iDEAL of Bancontact. Ook staat onze klantenservice altijd klaar voor uw vragen met een Nederlands en Turks sprekende specialist.

    Mocht uw visum worden afgewezen, dan ontvangt u het volledige bedrag binnen 10 werkdagen terug op uw rekening en maakt u dus geen enkele kosten.

  • Kan ik met elke luchtvaartmaatschappij naar Turkije?

    Ja, u kunt als Nederlander en Belg met elke luchtvaartmaatschappij naar Turkije reizen met dit e-visum. Het staat u dus vrij om uw eigen vlucht en luchtvaartmaatschappij te kiezen.

Wijzigen, annuleren en afwijzing

  • Kan ik de gegevens van mijn e-visum nog wijzigen?

    Helaas kan dit niet, in geen enkel geval. Ook de aankomstdatum van uw visum kunt u niet achteraf veranderen. Nadat de betaling voltooid is wordt uw aanvraag namelijk direct door ons in behandeling genomen. Wij zullen vervolgens als eerste uw gegevens handmatig controleren op fouten. Vervolgens wordt uw visum Turkije automatisch aangevraagd.

    Als u gegevens foutief heeft ingevuld, dient u voor de betreffende persoon opnieuw een visum aan te vragen. Er zit helaas niets anders op. Het is en blijft uw eigen verantwoordelijkheid dat u alle gegevens naar waarheid invult en ook goed controleert voordat u de aanvraag bevestigd. Weet u niet of uw aanvraag juist is ingevuld? Laat dan een tweede persoon de gegevens controleren voordat u uw aanvraag bevestigt. Zo weet u zeker dat deze gegevens kloppen en kunt u met een gerust hart op reis.

  • Kan ik mijn visum Turkije nog annuleren?

    Nee. Nadat u uw visumaanvraag heeft bevestigd is deze – in geen enkel geval – te annuleren. Direct na het bevestigen van uw aanvraag starten wij met de procedure. Hierdoor is het helaas ook onmogelijk uw geld terug te geven als u om wat voor reden dan ook wilt afzien van het aangevraagde e-visum.

  • Kan mijn e-visum worden geweigerd?

    In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat een aanvraag door de Turkse overheid wordt geweigerd. Dat betekent echter niet direct dat het onmogelijk is om naar Turkije te reizen. U kunt in dit geval contact opnemen met de Turkse ambassade of het Turks consulaat om alsnog een visum aan te vragen. Dit kost relatief veel tijd, start hier na afkeuring dan ook direct mee.

    Mocht uw visum worden geweigerd dan ontvangt u automatisch binnen 10 werkdagen het volledige bedrag terug op uw rekening.

  • Krijg ik mijn geld terug als ik geen visum Turkije krijg?

    Mocht uw visum worden geweigerd, om wat voor reden dan ook, dan ontvangt u automatisch het volledige bedrag binnen 10 werkdagen terug op uw rekening.

  • Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik geen gebruik maak van het e-visum?

    Als uw visum wordt goedgekeurd dan kunt u - in geen enkel geval - uw geld terug krijgen. Ook niet als u geen gebruik maakt van het visum. Alleen als uw visum wordt geweigerd, ontvangt u automatisch het volledige bedrag terug op uw rekening (binnen 10 werkdagen).

Overig

  • Hoe gaan jullie om met persoonlijke gegevens?

    Wij vragen alleen uw gegevens met als doel deze te gebruiken voor uw Turkije visum aanvraag. Daarnaast respecteren wij de privacy van alle gebruikers van onze site en dragen wij er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verstrekt tijdens uw aanvraag vertrouwelijk wordt behandeld. Belangrijk om te weten is dat uw gegevens niet worden verkocht en ook niet worden gebruikt voor welke andere commerciële doeleinden dan ook.

    Mocht u nog vragen over privacy hebben, bekijk dan ook ons privacybeleid of neem contact met ons op.

  • Ik kom er niet uit, kunnen jullie helpen?

    Probeer altijd eerst op deze pagina uw antwoord te vinden, zo kunt u namelijk snel het antwoord vinden op uw vraag om een visum voor Turkije aan te vragen.

    Mocht u op deze pagina geen antwoord op uw vraag vinden, dan helpen wij u natuurlijk graag. Om contact met ons op te nemen kunt u het contactformulier gebruiken.

Geen antwoorden gevonden op basis van uw trefwoorden… Laat alle vragen zien of probeer het opnieuw.
Of neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag.