Nieuwsbericht | | 30-12-2022 | ±4 minuten leestijd

Staat er een fout op uw toegekende ETA voor Sri Lanka, of wilt u een nieuwe aanvraag indienen terwijl u nog een lopende aanvraag heeft? Als u binnen een periode van 6 maanden met hetzelfde paspoort meerdere aanvragen indient, krijgt u waarschijnlijk een foutmelding. Lees verder om te weten hoe u in dit geval alsnog kunt reizen.

Nieuw e-visum nodig voor reis met een nieuw paspoort

Heeft u de afgelopen tijd via deze website of via een andere aanbieder een visum Sri Lanka aangevraagd? Of is u in het afgelopen half jaar een visum toegekend, maar is dit visum niet meer geldig op het moment van uw reis? Dan kunt u met hetzelfde paspoort niet zomaar een nieuw visum aanvragen, ook niet als u verder aan alle voorwaarden voldoet. Een nieuwe visumaanvraag met dezelfde paspoortgegevens kan pas worden ingediend als de geldigheidstermijn van uw huidige ETA Sri Lanka verlopen is.

Nieuwe aanvraag met zelfde paspoort kan meestal niet

Wilt u opnieuw een visum voor Sri Lanka aanvragen, omdat u in uw vorige visumaanvraag een fout heeft gemaakt? Doe dat niet zomaar. VisumBuitenland.nl heeft namelijk vastgesteld dat een tweede visumaanvraag die wordt ingediend met dezelfde paspoortgegevens als een eerdere aanvraag vaak wordt geblokkeerd door de immigratiedienst van Sri Lanka. Met uitzondering van fouten die komen door een verkeerd ingevuld paspoortnummer, kunnen met een nieuwe aanvraag dus geen fouten worden gecorrigeerd. Ook niet als de vorige visumaanvraag nog niet is afgehandeld en het eerder aangevraagde visum dus nog niet is toegekend.

Het is ook niet mogelijk om een nieuw visum aan te vragen als het huidige ETA niet meer lang genoeg geldig is voor uw volgende reis, maar de geldigheidstermijn nog niet verstreken is op het moment dat u een nieuw ETA wilt aanvragen. Pas als de geldigheid van het vorige ETA verlopen is, kunt u met dezelfde paspoortgegevens weer een nieuw ETA voor Sri Lanka aanvragen.

Foutmelding: “This traveller already has a visa”

Immigratiediensten geven over het algemeen niet aan wat de reden is dat een visumaanvraag wordt afgekeurd. Als een aanvraag wordt geblokkeerd omdat deze is ingediend met paspoortgegevens die al voor een andere aanvraag gebruikt zijn, wordt u hier echter wel van op de hoogte gesteld. Doordat er al een aanvraag bestaat met dezelfde paspoortgegevens, kan de aanvraag in dit geval niet in behandeling genomen worden door de Sri Lankaanse immigratiedienst. In veel gevallen kan de aanvraag dan wel worden ingediend, maar vervolgens niet worden verwerkt. Bij aanvragen via deze website krijgt u dan de volgende foutmelding: “The application could not be processed because this traveller already has a visa or a pending visa application.”

U kunt de bovenstaande foutmelding bijvoorbeeld krijgen als u al eerder een visumaanvraag heeft ingediend of bent begonnen bij een andere aanbieder en vervolgens probeert het visum via deze website aan te vragen. U dient uw aanvraag in dit geval af te ronden op de website waar u deze in eerste instantie begonnen bent. De visumspecialisten van VisumBuitenland.nl kunnen u in deze situatie niet ondersteunen bij problemen met de afronding van de eerste aanvraag.

Alsnog reizen met nieuw paspoort en e-visum

Om dit probleem op te lossen kunt u, hoewel dit niet in alle gevallen nodig is, een nieuw paspoort aanvragen en daarmee op de gebruikelijke manier opnieuw het ETA aanvragen. Bij goedkeuring van deze nieuwe aanvraag kunt u reizen met uw nieuwe paspoort en het nieuwe e-visum dat gekoppeld is aan het paspoortnummer van dit nieuwe paspoort. Dat geldt zolang u ook aan alle overige voorwaarden blijft voldoen.

U kunt er echter ook voor kiezen om toch te reizen met het visum dat u al heeft. Meestal kunt u het visum alsnog bij aankomst op de luchthaven in Colombo laten corrigeren. Wilt u voor vertrek al zeker weten dat u probleemloos kunt reizen? Neem dan voor vertrek contact op met de ambassade van Sri Lanka.

Geldigheid paspoort

Als u een geldig visum heeft, moet u er verder rekening mee houden dat uw paspoort bij aankomst in Sri Lanka nog minstens zes maanden geldig moet zijn. Het is overigens toegestaan om het visum binnen een periode van 30 dagen na uw eerste aankomst een tweede keer te gebruiken. Dit is mogelijk zolang de volledige tweede reis ook binnen deze periode van 30 dagen plaatsvindt. Ook op het moment van de tweede aankomst in Sri Lanka moet uw paspoort in dit geval nog minimaal zes maanden geldig zijn.

ETA voor Sri Lanka opnieuw aanvragen

Heeft u een nieuw visum voor Sri Lanka nodig? Vraag alleen opnieuw een ETA aan als u in het afgelopen half jaar geen ETA toegekend heeft gekregen en u in de afgelopen 5 dagen niet al eerder een visum voor Sri Lanka heeft aangevraagd of bent begonnen met een visumaanvraag (ongeacht het visumtype).

Vraag het ETA visum voor Sri Lanka gemakkelijk online aan

Let op: dit nieuwsartikel over het visum voor Sri Lanka is meer dan een jaar oud. Mogelijk bevat het daardoor achterhaalde informatie en adviezen, er kunnen dan ook geen rechten meer aan dit artikel worden ontleend. Gaat u binnenkort op reis en wilt u weten welke regels momenteel gelden? Lees dan alle actuele informatie over het visum voor Sri Lanka.

VisumBuitenland.nl is een commercieel en professioneel visumbureau en ondersteunt reizigers onder andere bij het verkrijgen van het visum voor Sri Lanka. VisumBuitenland.nl is officieel partner van de International Air Transport Association, IATA, met lidnummer 57231226, treedt op als bemiddelaar, is geen advocatenkantoor, heeft ook geen advocaten in dienst, levert geen juridisch advies en maakt op geen enkele wijze deel uit van een overheid. Een visum aanvragen kan ook rechtstreeks bij de immigratiedienst (52,08 USD per visum, via www.srilankaevisa.lk). Echter, niet met Nederlandstalige ondersteuning. Als u uw aanvraag indient via VisumBuitenland.nl, staat ons supportcenter u 24 uur per dag, 7 dagen per week te woord. Ook controleren wij uw aanvraag voordat we deze namens u indienen bij de immigratiedienst. Indien we hierbij fouten of onvolledigheden vermoeden, nemen we direct persoonlijk contact met u op, om te zorgen dat uw aanvraag alsnog snel en correct kan worden verwerkt. Om gebruik te maken van onze dienstverlening betaalt u ons 52,08 USD aan consulaire kosten, die wij namens u betalen aan de immigratiedienst, alsmede € 32,38 aan servicekosten als vergoeding voor onze bemiddeling, inclusief btw. Onze diensten hebben al vele reizigers behoed voor grote problemen tijdens hun reis. Mocht een aanvraag ondanks onze ondersteuning en controle toch worden afgekeurd, dan vergoeden wij het volledige aankoopbedrag (tenzij voor dezelfde reiziger al eerder een aanvraag voor een visum Sri Lanka is afgekeurd). Lees hier meer over onze diensten.