Nieuwsbericht | | 17-11-2022 | ±4 minuten leestijd

Voor een reis naar Australië is een visum nodig. Via VisumBuitenland.nl is uitsluitend het eVisitor visum aan te vragen, dat gebruikt kan worden voor één of meerdere reizen naar het land. Dien geen aanvraag voor een eVisitor in als u nog een lopende aanvraag voor een (ander) visum voor Australië wilt afwachten.

eVisitor visum voor Australië

Het eVisitor visum voor Australië kunt u via VisumBuitenland.nl gemakkelijk online aanvragen. Dit visum is geschikt voor meerdere reizen binnen de geldigheidstermijn van een jaar. Heeft u de Nederlandse of Belgische nationaliteit of komt u op basis van een andere nationaliteit in aanmerking voor het eVisitor visum? Dan kunt u met dit visum bijvoorbeeld één of meerdere keren tot 90 dagen naar Australië voor een vakantie, een (rond)reis door het land of voor een bezoek aan familie of vrienden. Zakelijke reizen en één of meerdere (korte) studieverblijven in het land zijn ook mogelijk. Als uw reisdoel voldoet aan de visumvoorwaarden, maakt het niet uit welke van de genoemde reisdoelen er op het visum vermeld staat.

Klik hier om uw eVisitor visum aan te vragen

Verschillende visumtypes

Op VisumBuitenland.nl vindt u ook informatie over een aantal andere visumtypes, bijvoorbeeld voor een reis met een ander reisdoel of voor een langduriger verblijf in het land, zoals het Working Holiday visum. Via de website van de Australische immigratiedienst kunt u uitzoeken welk visum geschikt is voor uw reisdoel en gewenste verblijfsduur in het land. Kiest u ervoor een ander visum dan het eVisitor aan te vragen? Dan kunt u in het geval van vragen contact opnemen met het Global Service Centre van de immigratiedienst van Australië.

Wat als ik al een ander visum voor Australië heb aangevraagd?

Was het eVisitor visum niet geschikt voor uw reisdoel en heeft u daarom een ander visumtype aangevraagd? De aanvraagprocedure voor andere visa voor Australië, zoals een Working Holiday visum of Study Permit, is vaak veel langer en ingewikkelder.

Nieuw ingediende aanvraag vervangt de oude

Sommige reizigers vragen het eVisitor visum aan in de hoop alvast naar Australiè te reizen, eerder dan mogelijk zou zijn met het visum dat ze al aangevraagd hadden. Dit is echter niet mogelijk. De aanvraag van het eVisitor visum overschrijft namelijk de aanvraag die al in behandeling was. Bovendien is de al ingediende aanvraag, die dan automatisch komt te vervallen, over het algemeen relatief duur.

Is het eVisitor visum toch voldoende voor uw reis?

Heeft u zich bedacht omdat u nu naar Australië reist met een reisdoel waarvoor het eVisitor visum volstaat? Of heeft u een ander visum met een aanzienlijk langere levertijd aangevraagd, omdat u dacht dat dit nodig was voor uw reis, maar blijkt dit niet zo te zijn? Dan is het natuurlijk geen probleem om alsnog een aanvraag voor het eVisitor visum in te dienen bij VisumBuitenland.nl. In dat geval wordt uw eerdere aanvraag voor het andere visum met uw goedkeuring overschreven.

Heeft u een fout gemaakt in het aanvraagformulier?

Heeft u een aanvraag gedaan voor het eVisitor visum en is deze afgewezen omdat u een fout heeft gemaakt tijdens het invullen van het online aanvraagformulier? U kunt eventuele fouten alleen corrigeren door een nieuw eVisitor visum aan te vragen. Ook in dit geval bedraagt de gemiddelde levertijd voor een standaardaanvraag 5 dagen. Als u een spoedaanvraag indient, is de levertijd 9 van de 10 keer zelfs maar 60 minuten. In veel gevallen zal het dus mogelijk zijn alsnog op tijd een visum te ontvangen als u de nieuwe aanvraag zorgvuldig indient. Houd er wel altijd rekening mee dat het niet mogelijk is garantie te geven op de levertijden.

Klik hier om een nieuwe aanvraag voor het eVisitor visum te doen

Wanneer een nieuwe aanvraag indienen?

Vraagt u met uw nieuwe aanvraag opnieuw een eVisitor visum aan? Ook dan wordt de vorige aanvraag overschreven. Dit is bijvoorbeeld nodig bij fouten die zijn gemaakt bij het invullen van uw naam of paspoortgegevens in het aanvraagformulier. Het aanvragen van een nieuw eVisitor visum is ook nodig als u uiteindelijk met een ander paspoort reist dan ingevuld in het aanvraagformulier, of als u nog een andere nationaliteit heeft en die niet vermeld had. Als u een van de achtergrondvragen niet meer met “Nee” kunt beantwoorden, kunt u echter geen eVisitor visum aanvragen. In dat geval dient u een ander visumtype aan te vragen.

Bent u nog in afwachting van een ander visum? Dien dan geen aanvraag in voor het eVisitor visum Australië, tenzij u wilt dat dit eerdere visum wordt overschreven.

VisumBuitenland.nl is een commercieel en professioneel visumbureau en ondersteunt reizigers onder andere bij het verkrijgen van het visum voor Australië. VisumBuitenland.nl treedt op als bemiddelaar en maakt op geen enkele wijze deel uit van een overheid. Een visum aanvragen kan ook rechtstreeks bij de immigratiedienst (0 AUD per visum, via online.immi.gov.au). Echter, niet met Nederlandstalige ondersteuning. Als u uw aanvraag indient via VisumBuitenland.nl, staat ons supportcenter u 24 uur per dag, 7 dagen per week te woord. Ook controleren wij uw aanvraag voordat we deze namens u indienen bij de immigratiedienst. Indien we hierbij fouten of onvolledigheden vermoeden, nemen we direct persoonlijk contact met u op, om te zorgen dat uw aanvraag alsnog snel en correct kan worden verwerkt. Om gebruik te maken van onze dienstverlening betaalt u ons 0 AUD aan consulaire kosten, die wij namens u betalen aan de immigratiedienst, alsmede € 19,95 aan servicekosten als vergoeding voor onze bemiddeling, inclusief btw. Onze diensten hebben al vele reizigers behoed voor grote problemen tijdens hun reis. Mocht een aanvraag ondanks onze ondersteuning en controle toch worden afgekeurd, dan vergoeden wij het volledige aankoopbedrag (tenzij voor dezelfde reiziger al eerder een aanvraag voor een visum Australië is afgekeurd). Lees hier meer over onze diensten.