Nieuwsbericht | | 04-03-2022 | ±3 minuten leestijd

Bij het indienen van een groepsaanvraag voor het visum Australië komt het wel eens voor dat een of meer visums meteen worden goedgekeurd, terwijl de andere visums in de groepsaanvraag op zich laten wachten. In dit artikel wordt uitgelegd waarom dit zo is.

Groepsaanvraag visum Australië

Australië is een populaire bestemming voor vakanties met de hele familie. Het land heeft niet alleen de meeste nationale parken ter wereld, maar ook bruisende steden zoals Sydney en Melbourne, en de gigantische Outback die men per auto kan doorreizen. Het land is daarnaast een ideale bestemming voor een vakantie met kinderen. Elke reiziger heeft een eigen visum nodig voor de reis naar Australië, dus ook meereizende kinderen. Hierdoor kan het aanvragen van de verplichte visums veel tijd in beslag nemen. Op deze website is het echter mogelijk een groepsaanvraag in te dienen, waardoor het proces flink wordt versneld. Door medereizigers toe te voegen aan het aanvraagformulier, hoeven de contact- en reisgegevens niet steeds opnieuw ingevuld te worden. Zo kunnen er maximaal tien reizigers aan een aanvraagformulier worden toegevoegd. De betaling van alle visums in een groepsaanvraag kan in één keer voldaan worden. De prijs per visum blijft bij een groepsaanvraag echter gelijk.

Visums niet gelijktijdig gekeurd

Het indienen van een groepsaanvraag is echter alleen bedoeld om de aanvraagprocedure eenvoudiger te maken voor reizigers die in een groep reizen. Het heeft verder geen invloed op de levertijden voor het visum Australië. De Australische immigratiedienst, Home Affairs, keurt namelijk alle aanvragen individueel. Hierdoor kan het dus voorkomen dat een of meer aanvragen in een groepsaanvraag meteen worden goedgekeurd, terwijl de rest op zich laat wachten. Dit betekent niet dat de openstaande aanvragen een grotere kans hebben om afgekeurd te worden. Hoewel aanvragen voor het eVisitor visum Australië gemiddeld binnen 5 dagen worden verwerkt, kunnen er altijd uitzonderingen zijn waardoor het langer duurt.

Wat kan ik doen?

Dit soort situaties kunnen zeer frustrerend zijn. Als men samen op reis gaat, moet iedere reiziger een goedgekeurd visum hebben. Als een of meer reizigers uit een groepsaanvraag nog geen visum heeft, kan de vakantieplanning in de soep lopen. Hier is echter weinig aan te doen. Als de aanvraag eenmaal is ingediend, kan er geen invloed meer worden uitgeoefend op de verwerkingstijden. Ook kunnen er geen nieuwe aanvragen voor het eVisitor visum Australië worden ingediend totdat de eerste aanvraag volledig verwerkt is. Het wordt ook niet aangeraden om de bestaande aanvraag terug te trekken en een nieuwe aanvraag in te dienen; het terugtrekken van een visum Australië aanvraag neemt namelijk enkele dagen in beslag en er is geen garantie dat de tweede aanvraag sneller verwerkt wordt. Zodra het visum wordt goedgekeurd, ontvangt u automatisch een e-mail en SMS.

De beste manier om zo min mogelijk risico te nemen wat betreft de levertijd van het visum, is om de aanvraag ruim van tevoren in te dienen. Het visum Australië is namelijk twaalf maanden geldig vanaf het moment van toekenning. De aankomstdatum die u in het formulier invult mag een schatting zijn, u hoeft niet precies op die datum in Australië aan te komen. Op die manier zullen uw vakantieplannen niet verpest worden, mocht er een vertraging zijn bij het keuren van een of meer visums in de groepsaanvraag.

Let op: dit nieuwsartikel over het visum voor Australië is meer dan een jaar oud. Mogelijk bevat het daardoor achterhaalde informatie en adviezen, er kunnen dan ook geen rechten meer aan dit artikel worden ontleend. Gaat u binnenkort op reis en wilt u weten welke regels momenteel gelden? Lees dan alle actuele informatie over het visum voor Australië.

VisumBuitenland.nl is een commercieel en professioneel visumbureau en ondersteunt reizigers onder andere bij het verkrijgen van het visum voor Australië. VisumBuitenland.nl is officieel partner van de International Air Transport Association, IATA, met lidnummer 57231226, treedt op als bemiddelaar, is geen advocatenkantoor, heeft ook geen advocaten in dienst, levert geen juridisch advies en maakt op geen enkele wijze deel uit van een overheid. Een visum aanvragen kan ook rechtstreeks bij de immigratiedienst (0 AUD per visum, via immi.homeaffairs.gov.au). Echter, niet met Nederlandstalige ondersteuning. Als u uw aanvraag indient via VisumBuitenland.nl, staat ons supportcenter u 24 uur per dag, 7 dagen per week te woord. Daarnaast controleren wij uw aanvraag en alle door u aangeleverde documenten handmatig voordat we deze namens u indienen bij de immigratiedienst. Indien we hierbij fouten of onvolledigheden vermoeden, nemen we direct persoonlijk contact met u op, om te zorgen dat uw aanvraag alsnog snel en correct kan worden verwerkt. Om gebruik te maken van onze dienstverlening betaalt u ons 0 AUD aan consulaire kosten, die wij namens u betalen aan de immigratiedienst, alsmede € 24,95 aan servicekosten als vergoeding voor onze bemiddeling, inclusief btw. Onze diensten hebben al vele reizigers behoed voor grote problemen tijdens hun reis. Mocht een aanvraag ondanks onze ondersteuning en controle toch worden afgekeurd, dan vergoeden wij het volledige aankoopbedrag (tenzij voor dezelfde reiziger al eerder een aanvraag voor een visum Australië is afgekeurd). Lees hier meer over onze diensten.